luni, 12 martie 2012

In bucatarie cu Mira - Atelier de Gatit Vegge-Kreativ


Stiu ca nu e usor cand te hotarasti sa iti numesti Atelierul de Gatit in acest mod. De indata vei ridica multe semne de intrebare si de aici nenumarate asteptari din partea celor care se gandesc sa participe sau doar te citesc pe blog. Pentru mine a fi creativ in bucatarie inseamna sa iti folosesti simturile laolalta cu ce ai prin gradina, camara sau frigider, sa le amesteci bine cu tot ce cunosti despre hrana simpla si naturala, alaturi de niste principii alimentare de baza Si raman la convingerea ca bucataria vegetariana este locul ideal pentru a te hrani si explora lumea culinara. Am ales sa fiu vegetariana in urma cu 13 ani. La vremea cu pricina eram un motiv de glumite simpatice in grupul meu de prieteni, o ingrijorare pentru familie si o ciudatenie pentru necunoscuti. Este foarte adevarat ca nu aveam o motivatie profunda a renuntarii la carne, decizia fiind luata pe loc in urma unui festin carnivor lasat cu o indigestie suparatoare. Pe atunci nu stiam mai nimic despre alimentatie, insa preferam fructele si legumele crude, mare fana de masline si muraturi acrite in saramura, mamaliga cu branza, detestam uleiul de orice fel. Iar dupa niste ani de rosii cu branza, salata de vinete, porumb fiert si ardei  copti, am inceput sa ies din barlog si sa privesc altfel taraba cu legume din piata sau camara mamei. Am inceput sa cunosc oameni care impartaseau aceeasi stil de viata cu al meu, mi-au trezit curiozitati culinare, am inceput sa caut si sa citesc fel de fel de carti despre nutritie, boli, grupe de alimente..dar cel mai mult mi-au folosit propriile experimente din bucatarie. Asa am invatat cum sa ma hranesc, si usor, usor nu mi-a mai fost teama ca raman flamanda cu numai 2 morcovi si o ceapa in casa. :-). 

Ce am obtinut o sa va intrebati, cu ce s-a schimbat viata mea de cand am devenit vegetariana? In primul rand am invatat ca sanatatea mea tine intr-o mare masura de felul in care ma hranesc - iar preventia este cel mai bun tratament impotriva oricarei boli..asta o dovedeste si faptul ca in prezent sunt sanatoasa si am un sistem imunitar puternic!! Am descoperit tot felul de alimente noi, moduri de combinare, selectie si preparare. Am acumulat informatii despre viata si suportul ei biochimi, tratamente si remedii naturiste.  Si nu mai intru in panica daca copilul meu ajunge la 39 febra si nici nu recurg fuguta la sticlele colorate din farmacie cu arome de capsuni si portocale. Am multa energie, vitalitate si entuziasm!! Mi-am pastrat supletea trupului si tonicitatea pielii chiar si dupa sarcina, fara sa ma infometez sau sa imi impun restrictii am aceasi greutate ca acum 20 de ani. Nu imi fac griji vreodta daca nu gasesc ceva pe placul meu de mancare: un pumn de migdale, caju si nuci si un fruct doua imi sunt suficiente pentru o masa hranitoare. Am reusit doar " cu furculita" in mana sa ii conving pe cei din jurul meu ca mancarea vegetariana este gustoasa, hranitoare, satioasa si chiar usor de preparat. Este o mancare care te bucura, iti incanta ochii si iti mangaie sufletul. Te simti mereu usor dupa ce te ridici de la masa si nu ai sentimente de vinovatie ca ai depasit portia cu o lingura-doua. Stilul de viata vegetarian iti ofera TOTUL (proteine, minerale, vitamine si la o calitate net superioara fata de alimentatia pe baza de proteina animala)..vegetarianismul nu trebuie privit ca o forma de privatiune, ci ca un stil de viata in armonie cu natura. Si asa imi cresc si copilul, creandu-i din primii ani de viata  o cultura alimentara; prin ceea ce sadesc astazi la temelia lui ii ofer sansa unor alegeri corecte in viitor, sau vorba Uraniei "macar facem tot ce sta in puterea noastra".

Va trimit mai jos linkul  unei carti pe care o recomand tuturor celor care va ganditi la o alimentatie sanatoasa pentru voi dar mai ales pentru copiii vostri.http://www.scribd.com/doc/49054911/Copilul-vegetarian-Alimentatia-vegetariana-Perspectiva-optima-pentru-sanatatea-copiilor-Elena-Pridie-Editura-Advent-2007-prima-editie

Lunga mea introducere, nu a avut scop sa va plictiseasca ci doar sa anunte un proiect nou pe care il incep la cererea si cu spijinul prietenelor din Lumea lui MOMO. Asa ca va invit Joi, 15 martie la ora 19.00 la prima sesiune a Atelierului de Gatit Vegge-Kreativ, unde va propun sa discutam dar mai ales sa experimentam impreuna Dulciuri care ne hranesc!! cu drag Mira ps. Grupa limita de 6 persoane. Detalii si rezervari la lumealuimomo@gmail.com, 0723.565.113 pana in 14 martie 2012
cu drag Mira

ps. Grupa limita de 6 persoane. Detalii si rezervari la lumealuimomo@gmail.com, 0723.565.113 pana in 14 martie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu